1404/4/31

🔹ملّت ایران در سایه‌ی ایمان به اسلام ناب محمّدی،دارای صفات برجسته‌ای هم‌چون تقوا،  آخرت‌اندیشی، عاقبت‌بینی، عدالت‌گرایی و معنوّیت‌خواهی است که سرشت نیک‌اندیش تاریخی خویش را در «گفته‌های اسلام ناب محمّدی» بازیافته و بازمی‌خواهد. 

1404/4/31

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید رجبی با نگاهی نو به ساختار مفهومی مقاومت، به تبیین هندسه فقهی آن در مواجهه با جنگ و صلح تحمیلی پرداخت و ضمن نقد قرائت‌های ناقص از فقه تقیه، سه‌ضلعی «ایمان، هجرت و جهاد» را بنیان جامعه مقاوم دانست. او با تحلیل شبکه مفاهیم فقهی، بر ضرورت بازخوانی عاشورا، بازتعریف حکمرانی دینی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ترویج گفتمان مقاومت تأکید کرد در بخشی از سخنان خود گفت: فقه مقاومت در منظومه فکری اسلام، نه‌تنها راهی برای تقابل با سلطه و ظلم در میدان جنگ، بلکه نسخه‌ای عزتمند برای حفظ کرامت در برابر هرگونه صلح تحمیلی و فشارهای سیاسی است.

1404/4/30

🔹سؤالی که در مورد اصطلاح «صلح تحمیلی» مطرح می‌شود این است که آیا صلح، همان نتیجه پایدار و ارزشمندی نیست که  منافع مردم را تأمین کرده و باید در هر سیاستی در پی آن باشیم؟ پس چرا صلح تحمیلی برای ما غیرقابل پذیرش است؟ 

1404/4/24

در دهه‌های گذشته در مرحله‌ای با حزب بعث شیعه و مسلمان منحرف جنگیدیم و از آن جنگ سربلند بیرون آمدیم و در مرحله‌ی دیگر با مسلمان تکفیری فریب خورده‌ای بنام «داعش» جنگیدیم، ولی ما این‌ دو را دشمن اصلی نمی‌دانستیم، بلکه ایشان را مسلمانان را فریب خورده و ابزار دست نظام سلطه می‌دانستیم. دشمن اصلی همواره در جای دیگری نشسته و نظاره‌گر بود! 

1404/4/18

مدیر گروه فقه نظام سیاسی پژوهشگاه فقه نظام می‌گوید: دورانی که در آن کسی بخواهد صلح یا هر چیز دیگری را به ملت ایران تحمیل کند، گذشته، صنعت هسته‌ای با عزت و استقلال ایران اسلامی پیوند خورده است؛ باید روی آن بایستیم و اجازه ندهیم عزت‌مان پامال شود.

1404/4/2

حوزه/ این جنگ، جنگ گفتمانی و تمدنی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه غرب است و اگر ما این تقابل را بشناسیم و بفهمیم، می‌توانیم جایگاه خود را در این منازعه تاریخی و تمدنی بهتر درک کنیم. اسلام می‌گوید، در این جنگ کسانی که سلطه‌پذیر هستند، به اندازه‌ی کسانی که سلطه‌گرند، در شکل‌گیری نظام سلطه و صهیونیست، مسئول‌اند. در جمهوری اسلامی ایران، تجربه مقاومت و پیروزی واقعی از آن زمان آغاز شد که محور «ولایت» به‌صورت حقیقی شکل گرفت.

1404/2/18

پیام مقام معظم رهبری به همایش یکصدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم

1403/4/29

در حاشیهٔ سخنان اخیر حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود عالی

1403/3/18

بر مبنای دیدگاه اندیش‌مندان اسلامی، خوانش اصیل و اولیه اسلام، پیوند ناگسستنی اسلام با حکومت و سیاست است

1403/3/8

غفلت از جنبه‌های فرهنگی، آسیب‌های دراز مدت و گسترده و گاه غیرقابل بازگشتی را به جامعه وارد خواهد ساخت

1402/10/20

هشتاد و چهارمین کرسی از سلسله کرسی‌های پژوهشگاه فقه نظام با همکاری مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود. 

1402/10/13

این ایران مقتدر است که تصمیم می‌گیرد کجا و در چه زمانی و با چه کیفیتی و در چند مرحله از حادثه تروریستی کرمان انتقام بگیرد

1402/3/31

آیت‌الله محسن اراکی، با بهره‌گیری‌های فراوان از محضر عالمانِ عامِل و آگاهی‌های ژرف از قرآن و سنت و سیره معصومان (ع) با رصدگری‌های دقیق، ذهن و فکر روشن و تشکیلاتی و قاعده‌مند و دقیقه‌شناسانه، بیرق کارآمدسازی فقه را در پرتو «فقه نظام» برافراشته است

1402/3/29

آن‌چه طراحان و اهانت‌کنندگان دنبال کرده‌‌اند، اهانت به مکتبی است که بنیان نظام اسلامی را تشکیل می‌دهد.

داده ای یافت نشد.